بازدید 6006

خودروسازی سایپا پیشگام در همکاری با دانش بنیان‌ها و مراکز دانشگاهی/ ارتقای کیفیت و افزایش توان طراحی، هدف گروه سایپا در همکاری با مراکز دانش بنیان 

کد خبر: ۱۱۶۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲ 05 April 2023

گروه خودروسازی سایپا در حالی سال 1401 را به پایان رساند که در تمام شاخص های تولید و مولفه های توسعه در صنعت خودرو، کارنامه و عملکرد قابل قبولی داشته است. دستاوردهایی از جمله تثبیت جریان تولید، به صفر رساندن خودروهای ناقص در پارکینگ‌ها، برنامه‌ریزی در جهت تولید خودروی اقتصادی با ساختار جدید، حذف برخی از خودروهای قدیمی و زیان‌ده، ایجاد جریان پایدار تامین قطعات، تلاش برای سهم‌بری بیشتر از بازارهای منطقه و استفاده از دانش شرکت‌های دانش بنیان با هدف بکارگیری فناوری‌های روز دنیا در تولید، شاهدی بر این ادعاست.  

افزایش کیفیت و توان طراحی با کمک دانش بنیان ها 

بررسی عملکرد گروه سایپا به ویژه در حوزه مدیریتی و  فنی، نشان دهنده عزم این گروه صنعتی برای استفاده از تکنولوژی ها و فناوری های جدید در راستای افزایش کیفیت و ایجاد تنوع در تولید است. علاوه بر وجود شرکت‌های دانش بنیان در گروه سایپا از جمله مهندسین مشاور خودروایران، سایپا پرس، مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودروسایپا، قالب های بزرگ صنعتی سایپا، مگاموتور، فنرسازی زر و ... این خودروسازی در راستای منویات رهبری، از شرکت های دانش بنیان در تمامی زمینه های علمی و تخصصی به منظور استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های فنی و مهندسی در راستای تولید محصولات اقتصادی با تکنولوژی روز دنیا دعوت به عمل آورده تا بتواند از ظرفیت این شرکت ها در حوزه‌هایی چون افزایش کیفیت، ایجاد زیرساخت‌ در جهت تولید خودروهای سی‌ان‌جی سوز با مصرف سوخت کمتر و آلایندگی پایین‌تر و همچنین، تولید موتورهای جدید با مصرف سوخت کمتر، استفاده کند. در راستای تحقق این اهداف، حدود  26 شرکت دانش بنیان در قالب بیش از 37 پروژه با گروه خودروسازی سایپا  قرارداد همکاری منعقد کرده‌اند.  افزایش توانمندی در حوزه‌های طراحی و مهندسی، از دیگر اهداف گروه سایپا در سال جاری و سال آینده است. شرکت ساپیا در همین رابطه، یعنی انجام بهتر  و بهینه زنجیره‌ای از فعالیت‌ها نظیر طراحی محصول، توسعه فرآیندهای ساخت، نمونه سازی، ابزارسازی، کنترل کیفیت و تست، با شرکت های دانش بنیان، مراکز علمی و دانشگاه ها قراردادهای همکاری منعقد کرده و بنا دارد طراحی و تولید بعضی از ماژول ها را به این سازندگان برون سپاری کند.  

مراکز دانشگاهی و دانش بینان در همکاری با سایپا 

تمرکز خودروسازی سایپا در استفاده از تکنولوژی روز دنیا با هدف ایجاد تنوع و ارتقای کیفیت محصول را می توان با بررسی همکاری های این مجموعه صنعتی با مراکز دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان در سال جاری و تداوم این همکاری در سال جدید دید. مراکزی از جمله: 
• دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل 
• دانشگاه صنعتی اصفهان 
• دانشگاه تهران 
و مراکز و شرکت های دانش بنیانی از جمله: 
• معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 
• شرکت فناوری های خاص منظوره 
• شرکت دانیال موج 
• شرکت آریا پیوند عصر جدید 
• شرکت دلفین 
• پویا فناوران کوثر 
مراکز دانشگاهی، پژوهشی و شرکت هایی دانش بنیان فوق، در رابطه با پروژه هایی چون هیبریدی کردن خودروی شاهین(توسط دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل)، تعیین ثوابت مادی فلزات جهت انجام شبیه‌سازی تصادف خودرو و استخراج مقادیر پارامترهای پلیمری جهت انجام شبیه سازی (دانشگاه صنعتی اصفهان) با گروه خودروسازی سایپا همکاری می‌کنند.  
گروه سایپا در حوزه همکاری با دانشگاه تهران نیز در حال مذاکره و انعقاد تفاهم نامه در زمینه طراحی صنعتی، ارائه خدمات دو بعدی و سه بعدی در حوزه استایل خودرو و شناسایی استعدادهای برتر دانشجویی در حوزه طراحی صنعتی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار